Reklame i direktemeldinger?

Tekst

Vil du få varsel hver gang Jan Omdahl publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Keiseren av kulturpush i min feed er plateselskapsdirektøren, forlagsmannen og evangelisten Christer Falck. Foto av Christer Falck: Calle Huth, Logo: Facebook/Wikimedia Commons

Helst ikke.

En bønn til plateselskap, konsertarrangører, forlag, artister, elektronikkprodusenter, pr-byråer og andre med noe å markedsføre: Kan dere roe ned spammingen for produktene deres via direktekanaler som sms og Messenger?

Dette er ikke surmuling (eller, jo, forsåvidt), men ment som en vennlig påminnelse om at reklame ikke fungerer like bra i alle sammenhenger. Det er mulig jeg er gått ut på dato, men jeg misliker altså å få kremmeriet i kanaler ment for privat kommunikasjon.

At det hagler med kulturprodukter og annet jeg er opptatt av i den ordinære Facebook-feeden, på Instagram og i andre åpne kanaler, er til å leve med. Ja, mer enn det: Jeg vil gjerne bli informert om hva som skjer. Men det kan bli overdose, særlig om man har en del venner og bekjente på kulturfeltet.

Overivrig

Keiseren av kulturpush i min feed er plateselskapsdirektøren, forlagsmannen og evangelisten Christer Falck.